Van Bloggen Naar Vloggen!

Ongelimiteerd bereik

Betere vindbaarheid

Maximale klantbeleving

Uiterst effectief

Offerte aanvragen

Professioneel

Persoonlijk

Prijsvriendelijk

Vlogging als video marketing

Vlogging (afgeleid van video log), het maken van korte video’s over je dagelijkse belevenissen, is hot. Mensen kijken graag naar mensen en uit onderzoek is gebleken dat maar liefst 1 op 3 Nederlanders minimaal een vlog per dag kijkt. Met vlogs als video marketing kun je dus een enorm bereik hebben. Toverwoorden in vlogging als video marketing zijn consistentie en kwalitatieve content. YouTube is tot dusver het grootste en meest succesvolle platform voor vlogging als video marketing.

Enkele voorbeelden van onze vlogs

Consistentie van video’s bij vlogging

Vlogging als video marketing werkt niet slechts met één filmpje. Dit heeft onder meer te maken met de grote hoeveelheid aan uploads van video’s op het internet. Bovendien wil je naast video’s die veel getoond worden ook een abonneebestand verwezenlijken. Abonnees op een Vimeo of YouTube kanaal vormen jou vaste aanhang en…je views!
De enige manier om succesvol te zijn met vlogging is op regelmatige basis video’s aanleveren.

Voor veel ondernemers en bedrijven is vlogging als video marketing lastig te disciplineren. Het maken van een video kost veel moeite, tijd en investering terwijl er op korte termijn niet meteen resultaat is. Op lange termijn daarentegen…

Kwalitatieve content in video’s bij vlogging

Eenmaal besloten om video marketing toe te passen dan wordt het tijd om te kijken naar welke content of inhoud er in dient te worden gezet. De content is bepalend voor het aantal views. Content moet de doelgroep dus boeien.
Bij boeiende content valt er te denken aan een aantal succesvol bewezen concepten die werken in vrijwel iedere brache:

  • In-the-moment content: livestreams
  • Kennisdeling video’s
  • Reality video’s
  • User generated video’s